15 Ağustos 2013 Perşembe

HAYRET NEDİR VE HAYRETE NASIL ULAŞILIR?

 ÇOĞU ZAMAN HAYRET SÖZCÜĞÜNÜ BEKLENMEDİK VEYA TUHAF BİR OLAY KARŞISINDA DUYDUĞUMUZ ŞAŞKINLIK İFADESİ OLARAK KULLANIRIZ. ÇÜNKÜ KARŞILAŞTIĞIMIZ BAZI OLAYLARI ANLAMAKTA VE AÇIKLAMAKTA ÇARESİZ KALIRIZ. BİLGİ, DENEYİM VE BİRİKİMLERİMİZ YETERLİ OLMAYABİLİR VE BU GARİP OLAYLARI AKIL İLE DE ÇÖZÜMLEYEMEYİZ. İŞTE BU DURUMU İFADE ETMEK İÇİN “HAYRET” DERİZ. BU NOKTADA ÇARESİZ KALAN AKIL, YERİNİ HAYRETE BIRAKIR.
 FİZİK BİLİMİ DAHA ÇOK DUYULARLA ALGILANABİLEN VE EVRENDE BİR YER İŞGAL EDEN VARLIKLARLA İLGİLENİRKEN, FİZİK ÖTESİ DİĞER BİR İFADE İLE METAFİZİK İSE DUYULARLA ALGILANAMAYAN VARLIKLARLA İLGİLENEN, ARAŞTIRAN BİR BİLİM DALIDIR. FELSEFE DE ASLINDA FİZİK ÖTESİ (METAFİZİK) KAVRAM VE KONULARA DAHA YAKINDIR. BU NEDENLE ÇOK KERE YOLLARI KESİŞİR. BUGÜN BİZİM DUYULARIMIZLA ALGILAYAMADIĞIMIZ VARLIKLARIN MEVCUT OLDUĞU, BİLİNEN VE İNKÂR EDİLEMEYEN BİR GERÇEKTİR. AYRICA BU VARLIKLARIN ÇOK BOYUTLU VE FARKLI DALGA BOYLARINDA BULUNDUKLARI DÜŞÜNÜLMEKTEDİR. KUR’AN BU GERÇEĞİ BİZE ASIRLAR ÖNCESİNDEN HABER VERMEKTE VE BU AKILLI VE SORUMLU VARLIKLARI “CİN” OLARAK TAKDİM ETMEKTEDİR. BUGÜN ULAŞILAN İLMİ SEVİYE, HENÜZ YETERİNCE FİZİK ÖTESİ KONULARI ÇÖZÜMLEYEMEMEKTE VE ANLAMLANDIRAMAMAKTADIR. ÇÜNKÜ İLİM AKLIN BİR MAHSULÜDÜR. AKIL NASIL MAHDUT YANİ SINIRLI İSE İLİM DE ÖYLE SINIRLIDIR. HER NEKADAR İLİM İHTİYAÇ DUYULAN BİRÇOK ALANDA SORUNLARA ÇÖZÜM GETİREBİLSE DE BİR O KADAR KONUDA ACİZ VE YETERSİZ KALMAKTADIR. KALMAYA DA DEVAM EDECEKTİR; ÇÜNKÜ SONUÇTA AKLIN MAHSULÜDÜR.
 ŞUNU DA UNUTMAMAK GEREKİR Kİ, MUTASAVVIFLAR İLİM ÖĞRENMENİN SADECE KİTAPLA ELDE EDİLEMEYECEĞİNİ İFADE ETMEK İÇİN “BU İŞ KİTAPLA OLMAZ; AMA KİTAPSIZ DA OLMAZ” DEMİŞLERDİR. YİNE BU NOKTADAN HAREKETLE BİZ DE ŞUNU SÖYLEYEBİLİRİZ “BU İŞ AKLILLA OLMAZ; AMA AKILSIZ DA OLMAZ.” YANİ İNSAN KEMAL MERTEBELERİNDE İLERLEYİP YÜKSELEBİLMEK İÇİN MUTLAKA AKLA VE AKLIN KILAVUZLUĞUNA İHTİYAÇ DUYAR. AKLI DEVRE DIŞI BIRAKARAK İLİM ÖĞRENMEK MÜMKÜN DEĞİLDİR. DEMEK Kİ BURADA AKLIN İKİ FONKSİYONU KARŞIMIZA ÇIKMAKTADIR. AKIL, BİRİNCİ FONKSİYONU İTİBARİYLE İLİM ÖĞRENMENİN, İKİNCİ FONKSİYONU İLE DE İLİM ÜRETMENİN BİR ARACIDIR.
 AKIL BİRİNCİ FONKSİYONU OLAN İLMİ ÖĞRENİRKEN FARKLI ESAS VE İLKELERE, İLİM ÜRETİRKEN DE FARKLI ESAS VE İLKELERE DAYANMAK ZORUNDADIR. İLİM ÖĞRENİRKEN İLMİ ÖĞRETENE GÜVEN VE TESLİMİYET ESAS OLMAKLA BİRLİKTE, İLİM ÜRETİRKEN İLMİN DOĞRULUĞU VE SAĞLAMLIĞI İÇİN ŞÜPHE ESAS ALINIR. 
 BU BAKIMDAN ŞÜPHE, İLİMDE İLERLEMEK İSTEYENLERE ŞİDDETLE TAVSİYE EDİLMİŞTİR.
 ŞİMDİ GELELİM KONUMUZA: HAYRET NEDİR?
 HAYRET ASLINDA TASAVVUFİ BİR KAVRAMDIR. GÜNLÜK KULLANIMDAN FARKLI VE DERİN BİR ANLAMA SAHİPTİR. TASAVVUF LİTERATÜRÜNDE HAYRET, ALLAH’A OLAN YAKİNİN ARTMASIDIR. BAZI TASAVVUF EHLİ DE HAYRETİ DERİN DÜŞÜNCE VE KALBE GELEN BİR HAL OLARAK NİTELEMİŞLERDİR. KONUNUN DAHA İYİ ANLAŞILABİLMESİ İÇİN HZ. PEYGAMBER’E VAKİ OLAN MİRAÇ OLAYINDAN ÖZETLE BAHSETMEMİZ GEREKİR. PEYGAMDERLİĞİNİN SEKİZİNCİ YILINDA RECEP AYININ 27’NCİ GECESİ HZ. CEBRAİL, ALLAH’IN DAVETİNİ HZ. MUHAMMED’E BİLDİRİR VE MİRAÇ OLAYI DA BÖYLECE BAŞLAR. SİDRETÜ-L MÜNTEHA’YA KADAR OLAN YOLCULUK HZ. CEBRAİL DE OLDUĞU HALDE BURAK İSİMLİ BİR BİNEK İLE YAPILIR. HZ. CEBRAİL SİDRETÜ-L MÜNTEHA’DA KENDİSİNE BUNDAN SONRA REFAKAT EDEMEYECEĞİNİ, ŞAYET BİR ADIM DAHİ ÖTEYE GEÇERSE YANIP KÜL OLACAĞINI BİLDİREREK HZ. MUHAMMED’DEN AYRILIR. BUNDAN SONRAKİ YOLCULUK İSE REFREF ADI VERİLEN BİR BİNEKLE VE TEK BAŞINA YAPILIR. BELİRLİ DURAKLARA ULAŞTIĞINDA O YÜCE PEYGAMBERE HER DEFASINDA “YAKLAŞ” NİDASI İLE HİTAP EDİLEREK İLAHİ HUZURA ULAŞMASI SAĞLANIR. BU YAKLAŞMA YAYIN İKİ UCU GENİŞLİĞİ KADAR YA DA DAHA YAKIN OLMUŞTUR. KUR’AN’DA BU YAKINLIĞA “KÂBE KAVSEYN” ADI VERİLİR. 
 MİRAÇ OLAYINA, KUR’AN’DA İSRA SURESİ 1’İNCİ AYET İLE NECM SURESİ 1-18’İNCİ AYETLERDE DEĞİNİLMEKTEDİR.
 YUKARIDAKİ ANLATIMLAR, HZ. PEYGAMBERİN SÖZLERİ İLE KUR’AN BEYANLARINA DAYANMAKTADIR. FAKAT KUR’AN’DA BUNLARIN HEPSİNE DEĞİL SADECE BİR KISMINA YER VERİLMİŞTİR.
 ÖNCELİKLE ŞUNU BELİRTMELİYİZ Kİ KİTAPTA YER VERİLEN OLAY VE İSİMLER BİRER RUMUZDAN İBARETTİR. YANİ HADİSTEKİ GEREK BURAK, GEREK REFREF İLE KUR’AN’DAKİ CEBRAİL, KÂBE KAVSEYN İSİMLERİ DE BİRER RUMUZDUR, SİMGEDİR. BU RUMUZLARLA ANLATILMAK İSTENEN MANAYI İDRAK EDEMEZSEK, KUR’AN’DAN BEKLENEN HİDAYETİ ELDE EDEMEYİZ VE KEMALATA ULAŞAMAYIZ.
 BURADA HZ. CEBRAİL İLE AKIL, BURAK BİNEĞİ İLE İLİM, REFREF BİNEĞİ İLE DE HAYRET REMZEDİLMİŞTİR. BU NEDENLE, HZ. MUHAMMED ALLAH’A “BENİM HAYRETİMİ ARTIR” DİYE DUA EDEREK O’NDAN KEMALAT TALEP ETMİŞTİR. DEMEK OLUYOR Kİ MİRAÇ; KEMAL BULMAK İÇİN HER MÜMİNİN YAPMASI GEREKLİ VE ZORUNLU BİR İÇ YOLCULUĞUDUR. ZAHİRDE TARİKAT EHLİ BUNA SEYR-İ SÜLUK DERLER.
 İŞTE “HAYRET” DENİLEN OLGU, BU İÇ YOLCULUĞUN SON AŞAMASIDIR. GEREK İLİM VE GEREKSE DAHA SONRAKİ AŞAMA OLAN HAYRET İÇİN İKİ ŞEYE DAHA İHTİYAÇ DUYULUR. BUNLAR DA “AŞK” VE “ZEVK”DİR. AŞK OLMADAN İLİM, ZEVK OLMADAN DA HAYRET ANLAŞILMAZ. HAKİKAT İLİMLE ELDE EDİLEBİLİR; FAKAT KEMALAT İÇİN MUTLAKA HAYRET GEREKİR. 
 YİNE KUR’AN’DA TAHA SURESİ 114’ÜNCÜ AYETTE “SEN DE Kİ, YARABBİ BENİM İLMİMİ ZİYADELEŞTİR.” BUYRULMAKTADIR. ALLAH, BU AYETTE OLDUĞU GİBİ BİZDEN ÖNCELİKLE İLMİ YANİ HAKİKATİ TALEP ETMEYİ BEKLİYOR VE İSTİYOR. ÇÜNKÜ İLİM OLMADAN HAKİKAT, HAYRET OLMADAN DA KEMALAT OLMAZ. BİZ DE BU EMRE GÖRE ÖNCE KENDİ BURAĞIMIZA BİNEREK HAKİKATA ULAŞACAĞIZ; DAHA SONRA ALLAH’TAN HAYRETİ TALEP EDECEĞİZ. HAYRETE ULAŞMAK İÇİN İLK ADIM OLAN HAKİKATİ YANİ KENDİ GERÇEĞİMİZİ ÖĞRENMEMİZ GEREKİYOR. BİZİ BİZE TANITACAK, BİZE KENDİ GERÇEĞİMİZİ GÖSTERECEK TEK BİR İLİM VARDIR: O DA İLMİ TEVHİT VEYA İLMİ LEDÜN DE DENİLEN İLİMDİR. PEKİ, BU İLİM NEREDEDİR? BİLSEK DE HEMEN ONU ÖĞRENSEK DİYE AKLIMIZA BİR SORU GELEBİLİR. BU İLMİN KİTABI VAR AMA OKULU YOK, ÖĞRETMENİ VAR AMA SINIFI YOK. ÖYLEYSE BU İLİM BİZE NASIL İNTİKAL EDECEK. ELBETTE İLMİ TEVHİDİN BİRİCİK KİTABI KUR’AN’DIR. BU KADAR KUR’AN OKUYAN VAR; AMA SORSAN HİÇBİRİNİN İLMİ TEVHİD’DEN HABERİ YOK. BU İLME EN YAKIN BİLİM DALI OLARAK FELSEFE BİLİMİ BİLİNİR. HÂLBUKİ GEREK KAPSAM GEREKSE YÖNTEM BAKIMINDAN FELSEFEDEN ÇOK FARKLIDIR. BAŞLICA FARKI İSE FELSEFE SATIRLARDAN OKUNUP ÖĞRENİLEN BİR İLİM İKEN, İLMİ TEVHİD ANCAK BİR GÖNÜL EHLİNİN ELİNDEN TUTARAK ÖĞRENİLEBİLİR. FELSEFE MADDEYİ,  İLMİ TEVHİD İSE MANAYI ÖĞRETİR. FELSEFE DIŞ ÂLEMİ ANLAMAYI, İLMİ TEVHİD İSE İÇ ÂLEMİ YAŞAMAYI ESAS ALIR. BU NEDENLE İKİSİ ARASINDA BÜYÜK FARKLILIKLAR BULUNUR. FELSEFE ÖĞRETENLERE FİLOZOF, İLMİ TEVHİDİ ÖRETENLERE İSE MÜRŞİD DENİR.  
 ŞİMDİ DE İKİNCİ KONUMUZU ELE ALALIM: HAYRETE NASIL ULAŞILIR?
 YUKARIDA BİR ÖLÇÜDE DEĞİNDİĞİMİZ GİBİ ÖNCE İLMİ TEVHİDİ TAHSİL EDECEĞİZ; BİLAHARE ALLAH’TAN HAYRETİ TALEP EDECEĞİZ. ÇÜNKÜ HAYRET BİZİM İRADE VE İSTEĞİMİZLE ELDE EDİLMEZ. BİR İNSANDA HAYRET ZEVKİ HÂSIL OLMADAN DİNİ DE TAMAM OLMAZ. ALLAH BU HUSUSA KUR’AN’DA ŞÖYLE TEMAS EDİYOR: “BUGÜN SİZİN DİNİNİZİ İKMAL ETTİM/TAMAMLADIM” BUYURUYOR. İŞTE MÜMİN KİŞİ DE AYNEN BU ŞEKİLDE BİR HİTABA MUHATAP OLUR VE DİNİNİ TAMAMLAYABİLİRSE İSLAMI SEÇMİŞ OLUR VE SEÇKİNLER/MÜSLÜMANLAR ZÜMRESİNE KATILIR. HALKIN İÇİNDE HEP ŞÖYLE DUYARIZ “ELHAMDÜLİLLAH MÜSLÜMANIM”. BÖYLE SÖYLEYENLERE “SENİN DİNİN TAMAMLANDI MI, BU HİTABA MUHATAP OLDUN MU?” DİYE SORSAN CEVAP VEREMEZLER.
 PEKİ, O TAKDİRDE İLMİ TEVHİD DEDİĞİMİZ BİZE KENDİ HAKİKATİMİZİ GÖSTERECEK İLMİ KUR’AN’I OKUYARAK ANLAMAMIZ DA KOLAY OLMADIĞINA GÖRE, BU NASIL VE NE ŞEKİLDE OLACAK. BÜYÜKLERİMİZDEN BİRİSİ ŞÖYLE BUYURUYOR: “ALLAH’I BULMAK KOLAYDIR; FAKAT ZOR OLAN ALLAH’I BULDURANI BULMAKTIR”. DEMEK Kİ HAYRETE ULAŞABİLMEK İÇİN İLK ÖNCE BULUNMASI HİÇ DE KOLAY OLMAYAN “ALLAH’I BULDURAN”I ARAYIP BULACAĞIZ. ÇÜNKÜ “O”NU BULMADAN “BEN”İ BİLEMEYİZ. ŞİMDİ YERİ GELMİŞKEN BU YOLUN PAROLASINI İFADE EDELİM. BU PAROLAYI HZ. MUHAMMED ŞÖYLE BUYURUYOR: “KİM NEFSİNİ/KENDİNİ BİLDİ, O RABBİNİ BİLDİ”. BÜTÜN TASAVVUF EKOLLERİ BU PAROLADAN YOLA ÇIKARAK İNSANI KEMALA ULAŞTIRMIŞLARDIR. ŞÖYLE BİR SORU AKLIMIZA GELEBİLİR. O ZAMAN HZ. PEYGAMBER VARDI VE TALEP EDENLERE İLMİ TEVHİDİ TAHSİL ETTİRİYOR VE BUNLARA DA “ASHAB-I SUFFA” DENİYORDU. ŞİMDİ İSE HZ. PEYGAMBER ÂLEMİ BEKAYA İRTİHAL ETTİ; ÖYLEYSE BİZE BU İLMİ KİM ÖRETECEK? YANİ BİZİ BİZE KİM BİLDİRECEK? ALLAH BU ÂLEMİ HİÇ BOŞ BIRAKIR MI, ELBETTE BIRAKMAZ. O HALDE ALLAH’IN ZAMANIN NEBİLERİ MESABESİNDE OLAN VE “VELİ” DENİLEN MÜRŞİDLERİ BULUNMAKTADIR. BUNLAR KIYAMETE KADAR İNSANLARI İRŞAD GÖREVLERİNİ HİÇ BİR ÜCRET TALEP ETMEDEN, HİÇ BİR MENFAAT GÖZETMEDEN SÜRDÜRMEKTEDİRLER VE SÜRDÜRECEKLERDİR. İŞTE BİZ ONLARI ARAYIP BULACAĞIZ VE ONLARDAN BU İLMİ TALEP EDECEĞİZ. YOKSA HİÇ BİR VELİ BU İLMİ BİZDEN TALEP OLMADAN BİZE TEKLİF ETMEZLER. BU HUSUSA YÜCE KİTABIMIZDA DA DEĞİNİLMİŞTİR.
 ALLAH, KUR’AN’DA ZÜMER SURESİ 54’ÜNCÜ AYETTE “BİR NAİP ARACILIĞI İLE RABBİNİZE YÖNELİN VE ONA TAM TESLİM OLUN” BUYURMAKTADIR. HZ. PEYGAMBER BİR HADİSİ ŞERİFİNDE “ÖNCE YOLDAŞ, SONRA YOL” BUYURUYOR. HER İKİ DÜSTUR ARASINDA GÖRÜLDÜĞÜ GİBİ TAM BİR UYGUNLUK VARDIR. KUR’AN’DA BAHSEDİLEN PEYGAMBER NAİBİNE MÜRŞİD DENİLİR VE BUNLAR RÜKN-İ AZAM (EN BÜYÜK UNSUR) OLARAK NİTELENDİRİLİR. GÜNÜMÜZDE KAMİL BİR MÜRŞİDİ BULMAK ÇOK DA KOLAY DEĞİLDİR. AMA ZAMANIMIZDA MÜRŞİD KİSVESİNE BÜRÜNMÜŞ ÖYLE KİMSELER VAR Kİ DEĞİL BAŞKASINI İRŞAD ETMEK KENDİSİ İRŞAD OLAMAMIŞTIR. BU GİBİLER, SENİ ALIR, KAZA NAMAZLARI İLE TESBİHLERLE, SALÂVATI ŞERİFELERLE OYALAR DURURLAR. ARTIK ÖMRÜN BOYUNCA SENİ İBADETLERLE MEŞGUL EDERLER. ONLARIN İBADETİ HALK İÇİNDİR; HAK İÇİN DEĞİLDİR. SIRF HALKA KENDİLERİNİ DİĞERLERİNDEN DAHA FAZLA MÜSLÜMAN OLARAK GÖSTERME PEŞİNDEDİRLER. BUNLAR HALKIN ÖNÜNDE OLUR OLMAZ AĞLAR, AĞDALI İFADELERLE BİLGİÇLİK TASLARLAR. ETRAFINA TOPLADIĞI İNSANLARI KENDİSİNE HİZMET ETTİREN, ONLARDAN BİR MENFAAT ELDE ETMEYE ÇALIŞAN BİR SAHTEKÂR ZÜMREDİR BUNLAR. BUNLARDAN SAKINMAK VE UZAK DURMAK GEREKİR. 
 ÇÜNKÜ BUNLARIN KENDİLERİ DİRİLMEMİŞLER Kİ SENİ DİRİLTSİNLER. HAYVANİ DİRİLİKLE YAŞAYAN KİMSELER ÖLÜ MESABESİNDEDİRLER. ÖLÜLER ANCAK KAMİL BİR MÜRŞİDİN İLMİ İLE DİRİLEBİLİR. İNSANI DİRİLTECEK ANCAK VE ANCAK İLMİ TEVHİDDİR. BİLİNMELİ Kİ İBADET İNSANI KURTARMAZ, İMAN İNSANI KURTARIR. AMA İMAN İLİMLE KAZANILIR. ALLAH, KUR’AN-I KERİM’DE ENFAL SURESİ 2’NCİ AYETİNDE MÜMİNLERİ “ALLAH’IN AYETLERİ OKUNDUĞUNDA İMANLARI ARTAN” KİMSELER OLARAK TANITIYOR. DEMEK Kİ İLİMSİZ İMAN OLMAZ. İŞTE BU İLME DE İLMİ TEVHİD DERLER. 
 ŞU HALDE KAMİL MÜRŞİDİ DİĞERLERİNDEN NASIL AYIRABİLİRİZ. MADEM ÖNCE YOLDAŞ SONRA YOL DÜSTURUNU İLKE EDİNMİŞSEK, YOLDAŞI UYGUN BİR ŞEKİLDE BELİRLEMEMİZ GEREKİR. HAKİKİ MÜRŞİDİ NİYAZİ MISRİ BİR BEYTİNDE ŞÖYLE TARİF EDİYOR:
 MÜRŞİT GEREKTİR BİLDİRE
 HAKKI SANA HAKKEL YAKİN
 MÜRŞİDİ OLMAYANLARIN
 BİLDİKLERİ GÜMAN İMİŞ.
     XXX
 HER MÜRŞİDE DİL VERME KİM
 YOLUNU SARPA UĞRATIR
 MÜRŞİDİ KAMİL OLANIN
 GAYET YOLU ASAN İMİŞ.
 ALLAH, KUR’AN’DA MAİDE SURESİ 35’İNCİ AYETİNDE “EY İMAN EDENLER! ALLAH’A YAKIN OLMAK İSTİYORSANIZ BİR VESİLE ARAYINIZ VE ÇOK CEHD EDİNİZ Kİ KURTULUŞA ERESİNİZ” GEREĞİNCE BİR KİŞİ EĞER KAMİL BİR İMAN SAHİBİ OLMAK İSTİYORSA, ÖNCE KENDİSİNE BİR REHBER BULMALIDIR. BU REHBERİ BULMAK İÇİN DE ÇOK CEHD ETMELİDİR. YANİ YILMADAN, BIKMADAN, USANMADAN KAMİL MÜRŞİDİ BULMAK İÇİN ÇOK ÇABA SARF ETMELİDİR. BU ARANILAN REHBER NİYAZİ MISRİ’NİN İFADE ETTİĞİ GİBİ SENİ İLMEL YAKİNDEN ALMALI, AYNEL YAKİNE, ORADAN DA HAKKEL YAKİNE ERİŞTİRMELİDİR. EĞER KAMİL DEĞİL DE NAKIS BİR MÜRŞİDE RASTLARSAN ONLAR SENİ BU YOLDA İLİMLE DEĞİL AMELLE YANİ NAFİLE ORUÇ, NAFİLE NAMAZ, RİYAZAT VE TESBİHATLA OYALAYIP HAYATINI ÜMİT VE KORKU ARASINDA GEÇİRTİRLER. 


 DİYELİM Kİ KAMİL MÜRŞİDİ BULDUK. BUNDAN SONRA NE OLACAK? HANİ ŞU ORTAMDA SIRTINA CÜBBE GİYİP TELEVİZYONDA SALYA SÜMÜK AĞLAYAN, KENDİSİNE TABİ OLANLARIN GELİR VE CEPLERİNDEKİ PARAYA GÖZ DİKEN VE KENDİNİ KONTROL EDEMEYEN AMA PARANIN KONTROLÜNÜ KİMSEYE BIRAKMAYAN ZAVALLIYA MI BENZEYECEĞİZ. YANİ DİNDAR GÖRÜNEN, GERÇEKTE DİNSİZ OLANLARA MI BENZEYECEĞİZ. KILIK VE KIYAFET MÜSLÜMANLARI GİBİ BİR CEMAATİN ADAMI MI OLACAĞIZ. BİZDEN PARA İSTEDİKLERİ ZAMAN PARA, FİLANCA PARTİYE OY İSTEDİKLERİ ZAMAN OY VEREN, KİŞİLİKSİZ BİR İNSAN HALİNE Mİ GELECEĞİZ. ELBETTE HAYIR. GERÇEĞİ TALEP EDENLER ASLA BAŞKA İNSANA KULLUK ETMEZ; ONLAR SADECE ALLAH’A KUL OLURLAR. MÜSLÜMAN OLMAK İÇİN İLLA ELİMİZE TESPİH ALIP, SIRTIMIZA CÜBBE, BAŞIMIZA TÜRBAN MI GEÇİRECEĞİZ. GÖSTERİŞ BUDALALARI GİBİ CAMİ VE TEKKELERİ Mİ KOVALAYACAĞIZ. ELBETTE HAYIR. BUNLAR SAMİMİ MÜSLÜMANLARIN İŞİ DEĞİLDİR. BÖYLE ŞEYLERE ANCAK MÜNAFIK OLANLAR BAŞVURURLAR. ALLAH BİZİ BÖYLE OLMAKTAN KORUSUN. PEKİ, BİZİM BİR İŞARET VE NİŞANIMIZ DA OLMAYACAK MI? EVET OLMAYACAK. ÇÜNKÜ RESULULLAH HİÇBİR ZAMAN BU ŞEKİLDE BİR NİŞANA VE İŞARETE GEREK DUYMAMIŞTIR. BU HUSUSTA NİYAZİ MISRİ HZ.LERİ ŞÖYLE SÖYLÜYOR:
 BELİRMEZ ARİFİN NAMI NİŞANI
 DEĞİL ARİF FİLAN İBNİ FİLANI
 YERİNİ TERK EDENİN OLMAZ MEKÂNI
 HAKİKAT EHLİNİN OLMAZ NİŞANI
 PEKİ, NASIL OLACAK O ZAMAN DİYE SORARSANIZ ŞÖYLE TARİF EDEBİLİRİZ. EN BÜYÜK İBADETİN TEFEKKÜR, EN BÜYÜK NİŞANIN GÜZEL AHLAK, EN BÜYÜK SAVAŞIN KENDİMİZLE YAPILAN SAVAŞ OLDUĞU ANLAYIŞI İÇİNDE HAREKET EDECEĞİZ. KİMSEYİ DEĞİL KENDİMİZİ KINAYACAĞIZ. İBADETİMİZİ DE SADAKAMIZI DA GİZLİ YAPACAĞIZ. HİÇ KİMSEDEN DEĞİL, SADECE ALLAH’TAN İSTEYİP DİLEYECEĞİZ. ASLA GAFLETE VE HATAYA SÜRÜKLENMEMEYE ÇALIŞACAĞIZ. HALKIN İÇİNDE HAK’LA YAŞAYACAĞIZ. HALKA DEĞİL, HAK’KA İTİBAR EDECEĞİZ. KİMSENİN HAKKINA EL UZATMAYACAĞIZ. ZİLLET İÇİNDE DEĞİL, İZZET İÇİNDE YAŞAYACAĞIZ VE İNSANIN KUTSAL OLAN ONURUNU DAİMA EL ÜSTÜNDE TUTACAĞIZ. İBADETİ HAK İLE HAK’KA YAPACAĞIZ. HİÇ BİR ZAMAN TEVAZUYU ELDEN BIRAKMAYACAĞIZ VE KİBİRDEN UZAK KALACAĞIZ. HALKIN İÇİNDE DOSDOĞRU OLACAĞIZ, YALPALAMADAN, İSTİKAMETİ BOZMADAN İLERİYE YÜRÜYECEĞİZ. KALBİMİZİ YALNIZ O’NA TAHSİS EDECEĞİZ. O’NDAN GAYRİ HER ŞEYİ KALBİMİZDEN TEMİZLEYECEĞİZ.
 İŞTE BUNDAN SONRA BİZİ KAMİL BİR MÜRŞİD ALACAK VE BURAK DENİLEN İLİMLE, SİDRETÜ-L MÜNTEHA DENİLEN BİR MERHALEYE YANİ İŞ VE OLUŞLAR ÂLEMİNDEN SIFATLAR ÂLEMİNE DİĞER BİR İFADE İLE AYNEL YAKİNE GETİRECEK VE AŞK İLE “FENA”YI BULDURACAK; SONRA SIFATLAR ÂLEMİNDEN ZAT ÂLEMİNE ZEVK İLE ULAŞTIRACAKTIR. GERÇEKTE MÜRŞİDİN GÖREVİ VE SORUMLULUĞU KENDİSİNE TABİ OLANIN AYAĞINI KAYDIRMADAN BURAYA KADAR GELMESİNİ SAĞLAMAKTIR. ANCAK ZAT ÂLEMİNDE BİZE REFREF DENİLEN HAYRET REHBERLİK YAPACAK. ZAT MERTEBESİNDE ARTIK AKIL GÖREV YAPAMAZ; ÇÜNKÜ HZ. PEYGAMBER “ALLAH’IN ZATINI TEFEKKÜR ETMEYİNİZ” BUYURMUŞLARDIR. ZAT, AKILLA İDRAK EDİLECEK BİR MAKAM DEĞİLDİR. BU BAKIMDAN BU MAKAMI ZEVK ETMEK İÇİN HAYRET GEREKİR. BU MAKAMDA ZEVKİMİZ ÖLÇÜSÜNDE “BEKA”YI ELDE EDERİZ. BEKADAN SONRA İSE ŞAYET “YAKLAŞ” HİTABI DA OLURSA, İLAHİ HUZURA DA KABUL EDİLEBİLİRİZ. ANCAK BU DAVET YALNIZ HZ. MUHAMMED TARAFINDAN YAPILABİLİR.
 DEĞERLİ KARDEŞİM, İNSANIN KEMALATI YEDİ MERTEBEDE TAMAM OLUR. BİZE DE YEDİ SAYFADA TAMAMLAMAK NASİP OLDU. HAYRETE ULAŞMAK İÇİN NELER YAPILMASI GEREKTİĞİNİ KUR’AN IŞIĞI ALTINDA KISMEN DE OLSA AÇIKLAMAYA ÇALIŞTIM. ELBETTE ALLAH DOĞRUSUNU BİLİR. ALLAH BİZLERİ DE İLİMDEN HAYRETE, FENADAN BEKAYA KAMİL BİR MÜRŞİDİN ELİNDEN ULAŞTIRIR İNŞAALLAH.
MEHMET NURİ ÖZER
27.06.2013